R-P schreef:
Edit vanwege eerste antwoord: het is mij niet geheel duidelijk
(1) waarom een update nodig is ('timer' die door de R4i fabrikant is ingebouwd, maar waarom???)
(2) welke versie mijn specifieke R4i kaart NIET om zeep helpt. (Quote van de R4 site bij de instructies voor een V1.4.1 (dus niet voor mijn kaart): "Never upgrade your R4i-gold 1.4 card. If you do it will get broken ". Maar waar staat dan de software/firmware/kernel die ik WEL mag gebruiken?
OPLOSSING ERGENS OP HET NET GEVONDEN DIE LIJKT TE WERKEN: simpelweg de kalender terugzetten naar 2003 (of misschien is 2002 of 2005 beter, een van de drie geeft dan volgens mij de correcte dag bij 21 juli, maar kan even niet beredeneren welke
). Heb dit gedaan en de melding is weg (maar nog niet daadwerkelijk een spel gespeeld, ook geen idee of het effect op je save-games heeft o.i.d.)(1) Het is vervelend dat de meeste R4-Teams deze timer inbouwen, maar kan wel een paar redenen bedenken:
- Deze dwingt je de nieuwste kernel te downloaden en te installeren, de nieuwere kernel ondersteund dan op zijn beurt ook weer maar games wat dus positief is voor degene die altijd de nieuwste van de nieuwste backups willen spelen.
- Doordat je de kernel van hun website download blijft de aantal rechtstreekse bezoeken op hun site hoog, waardoor ze hoog scoren in de google zoekresultaten, ja t's een R4-Politiek spelletje

(2) hmmm tja, wat ze daarmee bedoelen, ik denk dat zij bedoelen dat je niet de firmware van je DSi of DSi XL zelf moet updaten, anders blokkeert deze jouw R4 kaart. De R4-Team zelf brengt ook firmware updates uit, deze kan je uitvoeren alsof het een backup van een game is, de update moet wel voor jouw R4 kaart zijn, dus van dezelfde site afkomstig zijn als de website die op het stickertje staat. Deze firmware updates kunnen ervoor zorgen dat de R4 dan weer op een nieuwere DSi of DSi XL firmware versie kunnen werken, bijv. versie 1.4.2
Het beste is, firmware van DSi of DSi XL niet updaten, niet aan de hand, krijg je die melding weer van die R4 kaart? nieuwste kernel downloaden en die op de microSD gooien.
Datum terugzetten is eigenlijk niet de juiste oplossing, gewoon de kernel updaten, zolang je geen data van je microSD af haalt zullen al je gegevens erop blijven incl SAVEGAME-data.